Handelsbetingelser

Velkommen hos Frands Jensen A/S | PREGO forhandler webshop. Her kan du som forhandler bestille aktuelle varer fra Frands Jensen A/S | PREGO. Når du handler i forhandler webshoppen accepterer du automatisk nedenstående betingelser. Vi anbefaler derfor at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler hos os.

NY KUNDE

Du kan naturligvis se alle vores varer på webshoppen uden at være logget ind eller være oprettet som kunde. Du skal være oprettet som forhandler for at handle hos os.

KUNDESERVICE

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice i forbindelse med spørgsmål eller hvis du ønsker at bestille varer. Vi træffes på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

BESØG

Vi besøger dig naturligvis gerne i din forretning. Herunder finder du relevante navne og mobil nr.

Jesper Jensen                  +45 40 10 48 80               info@prego.dk

Danny Meyer                    +45 27 95 83 40               danny@prego.dk

 

BILLEDMATERIALE

Du er altid velkommen til at kontakte vores kundeservice i forbindelse med billedmateriale til brug i forbindelse med promoveringen af PREGO. Vi træffes på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

BESTILLING

Efter bestilling vil du automatisk modtage en ordrebekræftelse på e-mail, som også indeholder information om leveringsadressen.

Når din ordre afsendes fra vores lager, modtager du en købsfaktura på e-mail, samt en mail med track og trace information.

BETALING OG SIKKERHED

Alle forhandler priser på Frands Jensen A/S | PREGO forhandler webshops dansksprogede version er angivet i DKK og er eksklusiv 25% moms. Alle vejledende udsalgspriser er angivet i DKK inklusiv 25% moms.

På forhandler webshoppen kan du betale via faktura, med Dankort, Visa/Dankort eller Mastercard, Beløbet bliver først trukket på din konto, når varerne afsendes fra vores lager.

Vi behandler kreditkort oplysninger fortroligt, og vi gemmer aldrig oplysningerne. Eftersom det er vores betalingsudbyder (DIBS) der stiller kreditkort indtastnings siden til rådighed, er vi aldrig i besiddelse af information fra dit kreditkort. Dette gøres for at sikre fortroligheden imellem os og dig. Vi gemmer kun de nødvendige oplysninger, som skal bruges for at trække beløbet på din konto, det vil sige vi gemmer udelukkende det betalings-id, som vi modtager fra PBS (via DIBS).

 

FRAGT & LEVERING

Alle ordrer leveres ex.works og tillægges fragt. Alle pakker leveres med PostNord medmindre andet er aftalt skriftligt.

Har du spørgsmål til levering er du velkommen til at kontakte kundeservice. Vi træffes på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

Levering

Din ordre leveres som pakkeforsendelse via PostNord. Den normale leveringstid i Danmark er 1-2 hverdage (5-6 hverdage i EU) efter vi har modtaget ordren.

Såfremt der opstår forsinkelser hos transportøren, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den planlagte leveringsdato. Frands Jensen A/S | PREGO kan ikke drages til ansvar i B2B-handler for forsinkelser hos transportøren og forhold, der er uden for vores rækkevidde, herunder vejrforhold, mangelfuld levering fra tredjemand mm.

 

Generelt

Vi sender altid dine ordre som pakkepost med track & trace. Det betyder, at du kan følge pakken vej til dig, og vi kan spore pakken, hvis der skulle opstå leverings-problemer.

Er pakken og/eller indholdet beskadiget eller mangler der noget i pakken ved modtagelsen, skal du kontakte os hurtigst muligt og indenfor 7 hverdage.

Vi træffes på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

FORTRYDELSESRET

Som PREGO-forhandler har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos via vores webshop eller via telefon. Bestiller du i forbindelse med konsulent besøg, på messer eller lign. hvor produkterne præsenteres bortfalder fortrydelsesret.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Husk at medsende en kopi af din følgeseddel som er modtaget ved leveringen. Se i øvrigt mere i afsnittet “Varens stand, når du sender den retur”.

Returnering

Hvis du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen med track & trace.

Varer som er bestilt i forbindelse med konsulent besøg, på messer eller lign. hvor produkterne præsenteres er ikke omfattet af fortrydelsesret og kan ikke returneres.

Varens stand, når du sender den retur

Ved returnering skal du sende varen retur i samme stand og i den originale emballage – dvs. i polypose, med indlægssedler og etui mv.

Hvis varen er beskadiget eller den originale emballage mangler eller er mangelfuld, vil returneringen ikke blive accepteret.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er beskadiget eller den originale emballage mangler eller er mangelfuld, vil returneringen ikke blive accepteret.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen. 

 

Returadresse

Returvarer skal sendes direkte til nedenstående adresse med track & trace.

Frands Jensen A/S

Østerbro 4

5690 Tommerup

 

Har du spørgsmål eller brug for flere oplysninger om fortrydelsesret og returnering bedes du kontakte os på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

 

REKLAMATIONSRET

Som PREGO-forhandler har du reklamationsret i 24 måneder fra købsfakturadatoen på fakturerede varer medmindre andet er aftalt skriftligt.

Er din reklamation berettiget leverer Frands Jensen A/S | PREGO om muligt reservedele til reparation eller erstatning af dele for varer leveret af Frands Jensen A/S | PREGO, i det omfang at varerne ved normal brug fremviser materiale- eller produktionsfejl.

Produkter der er forlist, ændret, knækket eller beskadiget eller blevet beskadiget på grund af uhensigtsmæssig behandling, herunder ikke ved manglende overholdelse af brugsanvisning eller forkert anvendelse anses ikke som reklamationer.

Ridser, uheld eller forkert anvendelse og skader, der skyldes fejlagtigt brug, ændringer, service eller reparation, udført af andre end en autoriseret forhandler hvortil varen er solgt anses ikke som reklamationer.

I tilfælde af en berettiget reklamation, vil reservedele for det meste være til rådighed for de fleste PREGO produkter, men der ydes ingen garanti herfor.

Kun autentiske PREGO-produkter vil være dækket af reklamationsretten. Varer eller komponenter som for eksempel justerede glas eller glas på recept er ikke omfattet af reklamationsretten.

I tilfælde af reklamation har vi en let løsning der sparer os alle for tid og returporto. Alt du bedes gøre er:

  1. Send 1-2 billeder der dokumenterer reklamationen til vores kundeservice.
  2. Oplys venligst din butiks navn, kunde nr (telefon nr) samt kontaktperson på sagen.
  3. Oplys model nr og beskriv hvad reklamationen omhandler.
  4. Vi kontakter dig herefter – oftest samme dag. Haster din henvendelse beder vi dig kontakte os pr telefon.

Returner venligst ingen produkter uden forudgående aftale da vi ofte kan klare sagen via billeddokumentation.

 

Har du spørgsmål eller brug for flere oplysninger om reklamation, fejl, mangler og spørgsmål omkring reklamationer bedes du kontakte os på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

RESERVEDELE

Er skaden ikke omfattet af garantien og har du brug for en reservedel til en PREGO Premium solbrille kan vi for det meste hjælpe dig.

Du vil som udgangspunkt modtage en komplet ny solbrille og blive faktureret solbrillens indkøbslistepris -30% reservedelsrabat.

Vi tager forbehold for at kræve billeddokumentation i forbindelse med bestilling af reservedele.

For bestilling af reservedele eller ved spørgsmål om reservedele bedes du kontakte os på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

ÅBNINGSTIDER

Webshoppen er kun lukket, når varer og varekatalog bliver opdateret.

Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon eller e-mail som vi besvarer inden for 24 timer i hverdagen.

Telefon:       +45 65 94 15 40               Mandag – Torsdag 9.00 – 16.30

Fredag 8.30 – 16.00

Mail: info@prego.dk

Opdateret: April 2022

[sc_get_user_group]

Previouse webshop customer?